Spelend leren

Digitaal lesmateriaal

Duizenden leerlingen spelen jaarlijks Plaza Challenge School in Nederland en België. Schrijf je ook in en speel twee gratis rondes.

Let op: alleen voor docenten!

Direct inloggen

Contact gegevens

Plaza Challenge School
Bellen/whatsapp: 06-21264981
info@plazachallengeschool.nl

PO Groep 7/8

De leerlingen gaan in Plaza Challenge op een speelse manier ondernemen en kennis maken met martkprincipes. Hierbij spelen rekenvaardigheid en taalontwikkeling een belangrijke rol. In Plaza Challenge strijdt de klas onderling online in een winkelcentrum. Om het spel te laten aansluiten op het niveau van groep 7/8 wordt in het begin alleen met de basis van het spel gespeeld.

Plaza Challenge in de klas spelen is voor de kinderen een leuke ervaring. De kinderen van uw groep krijgen de mogelijkheid om op een zeer speelse manier te ervaren hoe het is om een winkel te leiden. De persoonlijke terugkoppeling zorgt voor veel enthousiasme. Door de directe feedback die de leerlingen in het spel krijgen op basis van hun besluiten, worden ze bewust van de marktprincipes. Er is een overzicht van de leereffecten voor PO leerlingen die ze bij het spelen van Plaza Challenge opdoen. Deze zijn gericht op de kerndoelen in het primair onderwijs.

Hoe inzetten?

In groep 7/8 wordt er vaak voor gekozen om de kinderen in groepjes van 2 te laten spelen. De leerlingen worden aan de hand genomen en nemen besluiten rondom hun onderneming zoals het inkopen van producten en het bepalen van de verkoopprijs. Extra opties zoals reclame maken en personeel kunnen op uw inzicht op een later moment worden ´aan´ gezet.

Met de docentenmodule beheer(s)t de juf/meester de klas. De docentenmodule is laagdrempelig opgezet en de resultaten en acties van leerlingen kunnen rustig worden bekeken & beoordeeld.

We hebben de game zo gemaakt dat het intuïtief te spelen is voor iedereen. Gelijk inschrijven of eerst verder kijken? Kies een optie in het hoofdmenu.