Spelend leren

Digitaal lesmateriaal

Duizenden leerlingen spelen jaarlijks Plaza Challenge School in Nederland en België. Schrijf je ook in en speel twee gratis rondes.

Let op: alleen voor docenten!

Direct inloggen

Contact gegevens

Plaza Challenge School
Bellen/whatsapp: 06-21264981
info@plazachallengeschool.nl

Plaza Challenge is oorspronkelijk ontwikkeld door Gamebasics. Dat zijn ook de makers van Online Soccer Manager (OSM). Veel studenten die OSM spelen, herkennen de overeenkomsten en dat spreekt ze aan. Wat absoluut niet wil zeggen dat je ook beter bent in het spelen van Plaza Challenge School.

Plaza Challenge begon als een spel die voor iedereen beschikbaar was. Maar na verloop van tijd kregen de ontwikkelaars het verzoek van studenten en docenten om een schoolversie te maken. En dat is Plaza Challenge School geworden. De game is jarenlang doorontwikkeld en wordt nog steeds aangepast waar nodig. De open versie is inmiddels niet meer beschikbaar.

In het verleden hebben we een aantal mooie prijzen gewonnen. Maar geloof het of niet, een prijs in de wacht slepen vereist best veel werk: vragenlijsten invullen, presentaties houden, een uitleg schrijven, enz. In het begin deden we dat nog, maar tegenwoordig richten we ons vooral op de game zelf.

Desalniettemin zijn we bijzonder trots op onze resultaten en willen we jullie die ook zeker niet onthouden:

Winnaar in de categorie 'Beste software voor het voortgezet onderwijs'.

Genomineerd voor E-learning award in de categorie 'Best practice' 2011.

En Vlajo Challenge heeft de prijs van de Amerikaanse Metlife Entrepreneurial Award binnengesleept.