Geplaatst op: 1-3-2017

Learning-by-doing met Vlajo Challenge.

Onze game is al sinds 2011 opgenomen in het onderwijsprogramma van Vlaamse Jonge Ondernemingen onder de naam Vlajo Challenge. De toenmalige premier van Vlaanderen, Kris Peeters, deed de introductie voor Vlajo.

De missie van Vlajo is learning-by-doing.

Vlajo biedt praktijkgerichte onderwijsprojecten aan - van in de kleuterklas tot aan de universiteit - om ondernemingszin bij kinderen en jongeren te stimuleren en hun ondernemende competenties te ontwikkelen. Op een kwaliteitsvolle wijze met oog voor fun.

Kiezen voor de ‘learning by doing’ aanpak betekent dat jongeren zelf aan de slag gaan, hun talenten ontdekken, hun grenzen verleggen en uit hun comfortzone stappen. Ze worden ondernemender, leergieriger, blijer, maar ook kritischer.

Vlajo geeft een stevige boost aan de ondernemingszin en ondernemende competenties van jong talent in Vlaanderen.