In Plaza Challenge worden uw studenten ondernemer in een winkelcentrum dat in uw eigen woonplaats gesitueerd kan worden. Plaza wordt klassikaal gespeeld maar de studenten kunnen ook thuis of elders inloggen om een ronde te spelen.
De studenten worden geconfronteerd met dilemma´s rondom bijvoorbeeld inkoop, verkoop, reclame, personeel (opleiden), lokatie winkel, aantal filialen, assortiment en ondernemersvereniging. Het spel wordt per ronde gespeeld en resultaten bestaan uit onder andere aantal klanten, aantal verkopen, een digitale Plaza krant, ranglijsten en een competentieprofiel.
In de docentenmodule krijgt u per student beschikking over allerlei achtergrondinformatie zoals effecten van keuzes en overzichten waar de leerling punten heeft laten liggen. Deze rapportage geeft u meer dan voldoende aangrijpingspunten om de resultaten met uw studenten na te bespreken. Door het competitie element (de leerlingen willen liever niet verliezen) zijn ze erg geïnteresseerd in hoe ze het de volgende ronde beter kunnen doen. Dit wordt in de praktijk door docenten als een krachtige voedingsbodem voor leren ervaren.
Het ROC Midden Nederland heeft Plaza Challenge School geïmplementeerd in hun lesprogramma. In dit korte filmpje vertellen zij erover.