HAVO/VWO

In Plaza Challenge strijden de studenten van jouw klas online in een winkelcentrum dat in jullie eigen woonplaats gesitueerd kan worden. De studenten worden geconfronteerd met dilemma´s rondom bijvoorbeeld inkoop, verkoop, reclame, personeel (opleiden), lokatie winkel, aantal filialen, assortiment en ondernemersvereniging.

Het spel wordt per ronde gespeeld en resultaten bestaan uit onder andere aantal klanten, aantal verkopen, een digitale Plaza krant, ranglijsten en een competentieprofiel.

In de docentenmodule krijgt je per student de beschikking over allerlei achtergrondinformatie zoals effecten van keuzes en overzichten waar de deelnemer punten heeft laten liggen. Deze rapportage geeft je meer dan voldoende aangrijpingspunten om de ontwikkelingen met je klas na te bespreken. Door het competitie element (de studenten willen liever niet verliezen) zijn ze erg geïnteresseerd in hoe ze het de volgende ronde beter kunnen doen. Dit wordt in de praktijk door docenten als een krachtige voedingsbodem voor leren ervaren.

Plaza Challenge in de klas spelen is niet alleen een leuke ervaring. Er wordt aantoonbaar kennis opgedaan van de marktprincipes. Plaza Challenge heeft de volgende koppelingen met eindtermen HAVO/VWO:

Onderbouw Economie

HAVO Economie

HAVO Management & Organisatie

VWO Economie

VWO Management & Organisatie

Hoe inzetten?

Plaza Challenge is in elk leerjaar van het havo en vwo te spelen. Door level en spelonderdelen in te stellen kun je het aanpassen aan elk niveau. Plaza Challenge wordt het meest ingezet in de lessen Economie en M&O. Een docentenaccount aanmaken is geheel kosteloos en je kunt twee gratis proefrondes spelen.

Gelijk inschrijven of meer willen weten? Gebruik de opties in de menubalk voor meer informatie.

Tweetalig onderwijs

In het Engels spelen is ook mogelijk. U dient hiervoor een account te maken in de Engelse omgeving. Inschrijven hiervoor kan via onze site www.plazachallenge.com