Spelend leren

Digitaal lesmateriaal

Duizenden leerlingen spelen jaarlijks Plaza Challenge School in Nederland en België. Schrijf je ook in en speel twee gratis rondes.

Let op: alleen voor docenten!

Direct inloggen

Contact gegevens

Plaza Challenge School
Bellen/whatsapp: 06-21264981
info@plazachallengeschool.nl

Veel gestelde vragen digitaal lesmateriaal

Hoe lang duurt een ronde?

1ste ronde: 45 minuten
2de ronde: 20 minuten
Vanaf de 3de ronde: 10 minuten

Toelichting:

De eerste ronde hebben de leerlingen zo’n 45 minuten nodig om hun instellingen te doen. Dat komt omdat ze moeten ontdekken hoe het spel werkt. Én een aantal instellingen moeten eenmalig gedaan worden.

De tweede ronde gaat al flink sneller. Dan hebben ze nog zo’n 20 minuten de tijd nodig. Vanaf de derde ronde kunnen ze in 10 minuten hun instellingen doen. Nadat de leerlingen klaar zijn met hun instellingen, draait de docent de ronde (2 minuten). De resultaten worden zichtbaar en kunnen in de les besproken worden.

Tip: Laat vanaf de 3de ronde de instellingen thuis doen. Aan het begin van het contactuur draait u de ronde zodat u de rest van het contactuur de tijd heeft voor het bekijken van de resultaten en het behandelen van de lesstof.

Wat kost het?

Een credit (leerling account) kost € 6,50 ex BTW. Hiermee kan een leerling meespelen in een hele Plaza van maximaal 26 rondes.

Tip: zet Plaza Challenge op de boekenlijst.

Hoe lang kan ik ermee spelen?

Een Plaza kunt u maximaal 26 rondes spelen. U kunt zelf bepalen wanneer u speelt en hoe vaak. Veel docenten nemen het op in hun lesprogramma. Ze spelen minimaal 18 rondes (1 à 2 keer per week) in een aantal maanden tijd. Of ze spelen het gedurende een project en draaien meerdere rondes op één dag.

Wat betaal ik voor een docenten account?

Helemaal niets! U kunt kosteloos inschrijven en 2 rondes gratis spelen met uw klas. Als u daarna besluit verder te spelen, betaalt u per leerling. De docentenaccount blijft kosteloos.

Is er een handleiding?

Ja, deze kunt u gratis hier downloaden.

Ik ben een digibeet, kan ik het ook spelen met mijn klas?

Natuurlijk! Want we hebben het spel in samenwerking met docenten zoveel mogelijk intuïtief gemaakt. Dat betekent dat het zich redelijk vanzelf wijst. Daarbij kunt u twee gratis proefrondes spelen om het uit te proberen.

Komt u er toch niet uit? Dan kunt u de handleiding raadplegen. En u kunt ons bellen en/of mailen. Dan lopen we alles stap voor stap met u door. Net zo lang totdat het duidelijk is. Geen enkel probleem. Want wat voor uw leerlingen geldt, geldt ook voor u: Fouten maken mag, dat hoort erbij. Wij lossen het graag voor/samen met u op.

Ik heb per ongeluk teveel deelnemers toegevoegd aan een Plaza. Hoe kan ik dat ongedaan maken?

U gaat naar het overzicht bij 'Leerlingen beheren/toevoegen'. Als er nog niet ingelogd is op dat account, verwijdert u deze door op het rode kruisje te klikken. Uw credit wordt dan weer teruggezet naar uw docentenaccount.

Eén van de deelnemers is zijn wachtwoord kwijt en kan niet meer inloggen. Wat doe ik nu?

U gaat naar het overzicht bij 'Leerlingen beheren/toevoegen'. Als u met uw muis over de de login naam van de deelnemer beweegt, ziet u het wachtwoord verschijnen.